2013. július 19., péntek

Home made...

dezodor. Úgy gondoltam eljött az ideje, hogy házi készítésű dezodort gyártsak. Receptet már régebben találtam, most beszereztem mindent hozzá.

Hozzávalók:
- 25 g kakaóvaj
- 10 g méhviasz
- 4 g kukoricakeményítő
- 2 g szódabikarbóna
- 40 csepp illóolaj

Az eredeti recept itt található. Cink-oxid helyett szódabikarbónát használtam, egy részt mert könnyebben beszerezhető, másrészt a szagtalanító tulajdonsága amiért benne van a keverékben az jobb.  A kakaóvajat  bioboltban szereztem be (itt megjegyezném, hogy elég borsos az ára). Az elegyítést gőz felett végeztem egy tálban, kezdtem a méhviasszal, ugyanis annak a magasabb az olvadáspontja, utána tette bele a kakaóvajat. Mikor minden szépen feloldódott akkor kevertem bele a száraz összetevőket, végül egy kis levendula olajat, mivel nagyon erős az illata nem 40 cseppet, hanem annál egy kicsit kevesebbet használtam. Miután beletöltöttem a kimosott stiftes tubusba az egyveleget, beraktam a hűtőbe megszilárdulni, elég volt neki egy fél óra, hogy megkössön, ami után nagyon szépen levált a tubus faláról és kicsavarható. A kifogyott tubus 40 ml-es volt, nos ez nem lett tele csak olyan 3/4-ig.


Mint látható a méhviasz színe a meghatározó. Nagyon jó illata van a levendula olajtól. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése